Egy jó könyv minden hétre

mood reader

mood reader

Lee Child: Az ügy

Jack Reacher vs Tom Cruise

2012. június 11. - mood reader

A héten kiszakadtam a Trónok harca történetéből, mert nem régiben megjelent egy másik nagy kedvencem újabb kötete!:)

Imádom a sorozatokat!! Azt hiszem ez már valamiféle szenvedély nálam...imádok sorozatokat gyűjteni, muszáj mindet megvennem és csak elejétől olvasom szigorúan akár összefüggőek a könyvek, akár nem:)

A kádban hosszan elemeztem a sorozat éhségemet és próbáltam modellezni a választásomat, tetszésemet. 

A következő kategóriákat állítottam fel a tekintetben milyen sorozatokat olvasok és mi lehet a motivációm:

- legkézenfekvőbbek a történetében is összefüggő sorozatok, mint a Trónok harca, Monaldi és Sorti könyvei, Gyűrűk ura, Philippa Gregory kötetei. Ezek gyakorlatilag egy történet leírásai több könyvben, időrendben és gyakran történelmi eseményeket dolgoznak fel

- másik kategóriába tartoznak a kedvelt írók művei. Ebben a csoportban az író történeteit, stílusát, a könyvek műfaját kedvelem és ezért olvasom le mindet. Itt nagyon vegyes a stílus: Agatha Christie, Stephen King, Robert Merle, James Patterson, John Grisham...

images.jpg

 

- és rá kellett jönnöm, hogy egyetlen olyan könyvsorozat van, melyet a karakter miatt kedvelek: Lee Child Jack Reacher történetei!!!

Jack Reacher a volt katonai rendőr őrnagy, akit az első könyvben, mint frissen leszerelt katonát ismerünk meg. Egyszerre nyomozó és katona, mégpedig a legeslegkeményebb. Nem ismerek még egy olyan hőst, akitől úgy fogadható el a keménysége, a magabiztossága, az ereje, hogy közben nem egy hollywood-i verekedős jelenetet látnánk, ahol a szuperhős akárhány-akármilyenkemény fickóval is elbánik 3 perc alatt.

Reacher minden mozdulata, tette és mondata kőkeményen alátámasztott valódi tapasztalatból és gyakorlatból táplálkozik és így igazán hiteles. Magas (190cm), robosztus (110kg), nagyrészt csupa izom, de tudjuk, hogy ő az a hegyomlás alkat alapból, okos, tapasztalt, mindent tud a katonaságról, elég sokat az emberek szokásairól, jó az anatómiában és marhára a világ összes fegyverét ismeri. A fejében van az órája, ami halál pontos, mindig csak annyi ruhája van, amit visel, amikor vásárol a régi ruhadarabokat kukába dobja, a sportos alacsony, okos nőket kedveli:)

Mindemellett igazi hazafi, bármi áron az igazság bajnoka, a gyengébbek védelmezője és a szebbik nem hódolója. 

Ugyanakkor hihetetlenül őszinte, nem beszél sokat, de minden mondata fontos! Egyetlen hátránya női szemmel, hogy esze ágában sincs megtelepedni. Mint egy hobo járja az államokat cél nélkül utazgat az USA-ban és itt-ott belebotlik (de leginkább belerángatják) valami helyi igazságtalanságba, gyilkosságba...

Számtalan barátomnak próbáltam már elmondani miért is imádom Jack Reachert, de rájöttem, hogy csak is Lee Child szavai győzhetnek meg a karakter egyedülállóságáról, úgyhogy engedelmetekkel néhány idézetet csatolok.

"Vettem egy levegőt és úgy tettem, mintha mondani akarnék valamit. Aztán minden figyelmeztetés nélkül teljes erőből lefejeltem a fickót. Csak jó erősen megvetettem a lábam, derékból hirtelen előredőltem, és a homlokommal telibe találtam az orrát.... A lefejelés megváltoztatja a játékszabályokat. Egyfajta gátlástalan, barbár vadságot visz a játszmába.... A másik fickó csak állt. A néma észkombájn. Vagy a béta-hím. Rám bámult. Tettem egy lépést balra, és őt is lefejeltem. Bang. Dupla blöff. Teljesen felkészületlenül érte a dolog. Arra számított ököllel fogok behúzni egyet."

"Ha hatan vannak ellened, a legalapvetőbb szabály az, hogy gyorsnak kell lenned. A legminimálisabb időnél többet nem áldozhatsz egy emberre. Ami azt jelenti, hogy mindegyiket csak egyszer ütheted meg, mert ez a minimum. Egynél kevesebbszer nem lehet megütni valakit. Fejben elpróbáltam a mozdulatot. Úgy terveztem, középen kezdem. 1-2-3 puff, puff, puff. A harmadik ütés lesz a legnehezebb. Az első két fickó nem állt túl biztosan a lábán. A sokktól és a meglepetéstől könnyen a földre kerülnek. De mire eljutok a harmadikhoz, és rá kerül a sor, neki már lesz ideje reagálni. Ráadásul már kiszámíthatatlan lesz. Lehet, hogy van valami kész terve, de az is lehet, hogy még nem fog belekezdeni. Csak pánikba esve, reflexből üt. Úgyhogy azt terveztem, a harmadikat esetleg ki is hagyom, és rögtön a negyedikre vetem rá magam. A harmadik talán el is fog futni. Egyikük egészen biztosan."

" Ő harcos volt, én nem. Én inkább kocsmai verekedő vagyok. Ő a taktikai győzelemért élt, nekem viszont az volt a célom, hogy lepisáljam az ellenfelem sírját. Ami nem ugyanaz. Egyáltalán nem ugyanaz. Más áll a középpontban....Kegyetlen ütés lesz. Az a fajta kegyetlen ütés, amit Frazer talán túlélhet, ha a nyaka oldalán éri, de ha a hátulját, azt már nem. Ha egy ilyen ütés éri az ember tarkóján, az halálos. Semmi kétség.  Ott találja el, ahol a koponya találkozik a nyakcsigolyákkal. "

Évek óta olvasom a sorozat köteteit és nem értettem miért nem készül film az akciókkal és gyilkosságokkal teli könyvekből. Aztán végre felröppent a hír, hogy talán mégiscsak lesz film és nagyon keresik Reacher karakterét. Hát nem egy könnyű feladat az biztos. A barátnőmmel is sokat gondolkodtunk az ismertebb színészek tekintetében, de egyszerűen senki nem tűnt teljesen megfelelőnek. Az egyik nem volt elég erős testalkatú, a másik olyan buta arcú, a harmadik csak kigyúrt, a negyedik túl sötét vagy túl világos bőrű.

És ekkor jött a hideg zuhany: bejelentették, hogy a főszereplő Tom Cruise lesz!!!!!!!!

Na ez már a vég! Hollywood pénze, amin minden megvásárolható. Ahol egy tökmag eljátszat egy óriást. http://www.guardian.co.uk/film/2011/jun/14/tom-cruise-to-play-jack-reacher  Természetesen a világ Jack Reacher rajongói teljesen fel vannak háborodva..joggal. A Facebookon bojkottra szólítanak fel és számtalan egyéb csatornán hallatják a hangjukat. Mert hiszen az egész könyv a KARAKTERRE épül!!! !https://www.facebook.com/pages/Tom-Cruise-is-no-Jack-Reacher/273295299353212

A legszomorúbb mégis az volt amikor maga az író nyilatkozott úgy, hogy a Reacher méretei és ereje csupán metafora:( http://www.empireonline.com/news/story.asp?NID=31226 Pénz beszél. Moziban tutira nem nézem meg!! Reacher egyik kedvenc mondatával élve: "Mindig reméld a legjobbakat, de tervezz a legrosszabbra!"

A bejegyzés trackback címe:

https://mood-reader.blog.hu/api/trackback/id/tr734577338

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása