Egy jó könyv minden hétre

mood reader

mood reader

Murakami Haruki - Kafka a tengerparton

2014. január 06. - mood reader

mh.jpgÉs íme ismét egy Könyv Klubos választás. És eléggé megosztotta a társaságot, ami lásuk be nem is csoda. Nem tudom miért, de már az író neve bizarr érzéssel töltött el, nem vettem a kezembe nagy lelkesedéssel a könyvet. És sajnos a megérzésem úgy tűnik nem hagyott cserben. Komolyan fogalmam sincsen mi is ez a könyv igazából... A legrosszabb talán az, az ilyen jellegű olvasmányok esetében, hogy azért utálom leginkább, mert elhiteti velem, hogy tutira én vagyok kevéssé befogadó, vagy nem értem meg a mű mondanivalóját és ez gyengévé, butává tesz. Miközben lehet, hogy tényleg nincs semmi mélyebb, amit meg kéne értenie az olvasónak. A könyv az, aminek látszik: hülyeség halmaz...

Minden esetre az első 40% után kiakadtam, mi ez a baromság. aztán azért olvastam tovább, mert tutira lesz értelme, meg tanulsága meg minden csak ki kell várni, el kell olvasni...na és nem lett csak egyre nehezebben vettem rá magamat a folytatásra és azon járt az eszem, vajon a többiek hogy állnak a könyvvel és a könyvhöz.

letöltés (2)_3.jpgAztán kiderült, hogy többségében hozzám hasonlóan. Nem nagyon tetszett, mert olyan értelmetlenke volt. Míg néhány elvadult olvasónak nagyon is és igen, sok Murakami rajongó él a földön nemrégen is megjelent magyarul egy újabb története... Még ilyet! 

A történet japánban játszódik, a stílusa meghatározhatatlan. 2 szálon fut a cselekmény a 15 éves Kafka, aki megszökik otthonról és egy kis város könyvtárában lel barátra, szeretőre, munkára, menedékre. Az idős, szellemileg tompa Nakata, aki a macskákkal beszélget és pióca esőt idéz elő, aki szintén útra kel és valami éppen Kafka búvóhelyére vezeti. 

Na aztán persze rákerestem az íróra is, hátha így közelebb kerülhetek a regényéhez is. És mit látok? Az egyik legsikeresebb bestseller író, Nobel-díj esélyes (na ezt valamiért sejtettem...), és nem véletlenül megosztó író:) http://konyves.blog.hu/2008/07/22/tiz_dolog_amit_tudnod_kell_murakamirol

A bejegyzés trackback címe:

https://mood-reader.blog.hu/api/trackback/id/tr425704498

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása