Egy jó könyv minden hétre

mood reader

mood reader

Emil Zola - Hölgyek Öröme

2014. január 20. - mood reader

Végre szépirodalom a könyv klubban! Ráadásul francia, ami nálam óriási kedvenc bármely kor bármely írójáról legyen is szó. Victor Hugo-tól Merle-ig, Dumas-tól Camus-ig mindenkit nagyon szeretek. Stílusosak, tartalmasak, érzelmesek, szépek. Az olvasó mélyen át tudja érezni a francia hősök lelkét.

letöltés_28.jpgZola nagy regénye persze a Nana, ami tini korom nagy kedvence volt. Most olvasok először mást az írótól.

A Hölgyek Öröme témája picit meglepett, de irtóra érdekesnek találtam. A regény alapjában a modern kereskedelem átalakulásának története, Párizs nagy városrendezésének idején. Középpontban a Hölgyek Öröme nagyáruházzal, mely modern kereskedelmi alapok szerint működő és egyre növő, gyarapodó nagyáruház életét mutatja be. Az áruház vezető Mouret úr újszerű kereskedelmi, logisztikai, marketing és humán erőforrás ötleteit, a vállalati hierarchiát, az itt dolgozók mindennapjait, az újszerű motivált bérstruktúrát, előre lépési lehetőségeket. Azt a fajta új, modern áruházi kínálatot, mely számunkra már alap, ám ekkor még ördögtől való, hogy egy kereskedő két különböző termékcsoportot áruljon egy helyen. Az író is természetes fejlődésnek tekinti a nagyáruházak létjogosultságát és vevői igényét, de természetesen bemutatja a kiskereskedelem természetszerű bukását is, mely mögött sose felejtsük, hogy mindig emberek élnek személyes tragédiák állnak. 

letöltés (1)_8.jpgAhogy ez lenni szokott a francia regényekben, naná hogy itt is van szerelmi szál. Mouret úr, aki a nők kereskedelmi értelemben vett "kihasználója", különben is nagy habzsolója és a vidékről Párizsba került Denise szerelmi vívódása, aki 2 testvérét próbálja eltartani kevéske eladói fizetéséből. 

Azért a történet ezúttal hangsúlyosabban szól az új korszak velejáróiról, mint a szerelemről és igen érdekes kívülről szemlélni egy kezdetleges multi kultit. Mire is jó a jutalékos bérstruktúra, hogyan is motivál a hierarchikus szervezeti felépítés, mivel lehet vásárlásra kényszeríteni első sorban a nőket, mennyit ér a reklám, hogyan helyezzük el a maximális volumen érdekében a termékcsoportokat, hogyan árazzunk, mivel kerülhetünk versenytársaink elé...

Remek könyv, francia eleganciával, párizsi fűszerrel, a XIX század megelevenedésével.

Érdekesség, hogy az angolok készítettek sorozatot a történetből: http://www.port.hu/holgyek_orome_the_paradise/pls/w/films.film_page?i_film_id=141380

A bejegyzés trackback címe:

https://mood-reader.blog.hu/api/trackback/id/tr905755760

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása