Egy jó könyv minden hétre

mood reader

mood reader

Nick Cutter - Mélység (na ez mély víz...)

2017. február 12. - mood reader

covers_362367.jpgNa ezt benéztem, vállalom. Viszont hősiesen végig szenvedtem ha már...

Szokás szerint nem olvastam fülszöveget, sem kritikát, csak tetszett a borító és azt gondoltam titokzatos kis thriller vagy sci-fi lehet. Hát nem! Horror a javából, mégpedig a gusztustalanabb fajta:( Sajnálom és elnézést kérek a műfaj kedvelőitől (ők szerintem ne is olvassanak most tovább), de egyrészt nem tudok túl sokat a kortárs horror műfajról vagy írókról (Kuntz annak számít?), és amúgy sem bírom:(

Pedig úgy 25%-ig még nem sejtettem semmit. Akár egy jó sci-fi is lehetett volna, na persze gyaníthattam volna valamit a plasztikusan gusztustalan gennyes-férges-rothadó leírás részletekből. Aztán úgy 25% után kezdődtek a betegesen perverz anya-gyerek kapcsolat emlékképek, amitől anyaként komolyan forgott a gyomrom és szép lassan durvult el a helyzet. Persze 70%-nál már biztosan tudtam, hogy mellényúltam, de akkor már csakazért is program indult be nálam. Utólag jobb lett volna félbehagyni 25-30% között. És nem csak az elmeháborodott, gyomorforgató, LSDvel átitatott látomások és emlékképék miatt, hanem mert a vége is teljes elborulás lett. Se füle se farka csak öncélú rémálom. Ez zavart leginkább, mert szerettem volna megérteni a világban elterjedt Kór eredetét, szerettem volna megtudni a lények kilétét, de a történetet az író lezárta egy misztikus, érthetetlen, isteni-ördögi dialógussal és ettől a mű minden emberi tartalma értelmetlenné és fölöslegessé vált.

Szóval én nem ajánlom senkinek, de megköszönöm, ha a témában nálam hozzáértőbbek megvilágosítják számomra a mű irodalmi jelentőségét, mivel a vége fülszövegben az írót eléggé méltatják. 

A bejegyzés trackback címe:

https://mood-reader.blog.hu/api/trackback/id/tr5612251492

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása