Egy jó könyv minden hétre

mood reader

mood reader

Fácángyilkosok - újabb megfilmesített skandináv krimi

2015. május 18. - mood reader

836124_5.jpgEzt most tényleg azért vettem előre, mert megérkezett a film a mozikba és előtte inkább olvasnám, bár a skandik elég könyv hűen szoktak adaptálni. A dán író krimi sorozata a Q ügyosztály különleges bűnügyekkel foglalkozó csapatának munkáiból válogat. A Fácángyilkosok óta már több rész is megjelent. 

Ahogy az a skandiknál megszokott a gyilkosságok brutálisak, az elkövetők elmebeteg, szadista állatok. Kemény olvasmány. Főnyomozónk Carl Morck, a kiállhatatlan kolléga, akivel senki sem dolgozik szívesen. Asszisztense az arab származású Assan és az új titkárnő Rose. A Q ügyosztály asztalán egy régi bűntény aktáját találják egy reggel. Hamar kiderül, hogy titokzatos módon érkezett a dosszié. Carl nem túl nagy meggyőződéssel indul a részletek nyomába, lévén egy ipse már bevallotta a kettős gyilkosságot és ezért épp börtönben ül. Mégis hátborzongató, hogy a helyszínt valaki újra berendezte a gyilkosság utolsó perceinek megfelelően. 

Már a legelső oldaltól kezdve nem titok, kik is voltak a valódi elkövetők, akik most persze minden követ megmozgatnak, hogy Carl ne jusson el hozzájuk. A gyilkosságok egyszerű drogos-piás rituálé részei voltak... Emiatt az egész történet nekem túl kegyetlen és értelmetlen. Erőszak csak az erőszakért:( Nekem eddig ez a skandi tetszett legkevésbé. Carl a fülszöveg szerint a kiállhatatlan nyomozó... Én ezt sem éreztem alátámasztva a könyvben. Gyenge volt és értelmetlenül kegyetlen, gusztustalan. A filmről is hasonló véleményeket olvastam. A trailer-t idebiggyesztem, de a filmet én nem fogom megnézni!

A bejegyzés trackback címe:

https://mood-reader.blog.hu/api/trackback/id/tr587389320

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása