Egy jó könyv minden hétre

mood reader

mood reader

Jo Nesbo - Vörösbegy

2013. május 13. - mood reader

letöltés (1)_2.jpgTeljesen el vagyok képedve! Épp most olvastam Nesbo életrajzát. Létezik olyan, hogy valaki bármibe is fog sikeres lesz? Állati:) Remek focista, ünnepelt rocksztár, majd Norvégia talán legismertebb krimi írója napjainkban:) Mi jöhet még? Lehet lepipálná Bruce Willis-t is:) (http://www.skandinavhaz.hu/html/krimi/nesbo.html http://jonesbo.com/#!/press)

letöltés_17.jpgUgyanakkor most nem leszek túl pozitív...Még nem olvastam el mind a 13-15 könyvét, de úgy hiszem nem leszek feltétlen rajongója:( Emlékeztem én, hogy olvastam már Harry Hole sorozatot és úgy rémlett nem szerettem különösen. Aztán előkotortam az abc rendes füzetemet és valóban a Hóembert olvastam tőle, méghozzá angolul! Nem is fogom elfelejteni soha!! Életem legborzongatóbb horror könyve volt. Horror és ezt nem csak én mondom, hanem maga az író is! Miközben egy kriminek tűnik az egész, a hóember miatt kiver a hideg veríték! Azóta minden hóemberről ez a jeges borzalom jut eszembe:( Nesbo azt mondja ez egy teljesen klasszikus horror fogás: vegyél elő valamit, amihez kedves, lehetőleg gyerekkori emlékek fűznek (játék, bohóc, kutyus, hóember) és ijesztgess vele! És bejött, nálam legalábbis, még angolul is!

Szóval az ötlet egyedülálló, a történet izgalmas volt, de a nyomozó karaktere nagyon nem jött be nekem már angolul sem:( túl pokróc, meg olyan lelakott, nem is tudom...nagyon nehezen fogalmazom meg is vele az igazi bajom...egyenlőre fogadjátok el, hogy nem szimpatikus. Ha találkoznék vele nem szívesen beszélgetnék vele, nem mennék autókázni, járőrözni vele, nem hinném el, hogy olyan fene jó nyomozó...

A vörösbegy az elsők között áll a Hole sorozatban és lehet ez is közre játszott abban, hogy úgy éreztem ezt a történetet még nem tudta jól, mozgalmasan, a figyelmet fenntartva megírni. Az első felén nagyon nehezen rágtam át magam és nagyon külön álló epizódokból épült fel a Hole és a háborús visszaemlékezés fejezetei. A végére összefutottak a szálak, de nem tudott lekötni igazán. A nyomozó csak egy rakás szerencsétlenségnek tűnt, aki még kap néhány kemény gyomrost az élettől ráadásnak, a gyilkosságok és indítékok pedig kicsit összekuszálódtak közben és a végén nem is varrt el minden szálat:( Úgyhogy Harry Hole rajongók mélységes megvetése mellett azt kell mondja, ez a regény nem igazán tetszett. Miközben a Fejvadászokért odavoltam, mert egyedi, abszurd, különleges, pörgős, elmebeteg volt:) Addig ez csak laposka! 

A bejegyzés trackback címe:

https://mood-reader.blog.hu/api/trackback/id/tr515260450

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása