Egy jó könyv minden hétre

mood reader

mood reader

Rétestészta fantasy - Sárkányok tánca

2013. április 15. - mood reader

images (3)_3.jpgVégre valahára átrágtam magam az uccsó kötetén a Trónok harcának. Mármint a megjelent uccsón, mert a történetnek még mindig koránt sincsen vége.

Azt kell mondjam komolyan megy el tőle a kedvem. Ennek egyik fő oka a tekergőző, sok esetben semerre sem tartó történetszálak. Ebben a könyvben már elég sok fejezet volt töltelékszagú és fölöslegesen terjengős. A szereplők már annyian vannak, hogy komoly gondot okozott felidézni előző szerepeiket, legutolsó helyszínüket, tetteiket, jelentőségüket. Arról nem is beszélve, hogy úgy érzem számos szál teljesen feledésbe merült, mint pl a kis Rickon és megmentője vagy Catelyn úrnő élőhalottsága:( A könyv ajánlója szerint az író ezt a kötetet 5 év alatt írta meg és saját bevallása szerint is belezavarodott kissé a szövevényességébe. Na, ha az író sem tudja már mi van, akkor nem csoda, hogy én totál bolyongok!!

A másik fő bajom az indokolatlan mennyiségű és gyomorforgató jelenet hegyek. Végig az az érzésem volt, hogy az író a történetszövés bizonytalanságát vagy a szálak kibogozhatatlan összekuszálásával, vagy az étvágyunk elvételével próbálja leplezni, mert ugye a név kötelez: az 1000-es lapszámot el kell érni!

Szó ami szó ez a kötet tetszett eddig legkevésbé, pedig sokat vártam tőle. Csupán az utolsó 150 oldalra találta meg a „merre is folytatódjék a mese” fonalat, mert ott megint volt történet, izgalom, meghökkentés, fordulat.

Ugyanakkor a koncepció nekem már túl magas.  Vajon jó, hasznos, érdeklődést fenntartó megoldás, ha az író kinyírja minden szereplőjét, akit eleinte főszereplőnek mutat be? Én nagyon csalódott vagyok, mert számomra ennek a könyvnek a Starkokról kellett volna szólnia, de lassan már nincsen egy Stark sem a történetben:( Bár számos blogban, hozzáértő kritikában olvastam, hogy éppen ettől szuper, újszerű Martin regénysorozata, sajnos nekem ezek szerint az unalmas, régi vágású történet mesélés jön be. Nem tudok lelkes maradni, mert nem lehet kedvenc karakterem, mivel bármikor levághatják, megmérgezhetik, kibelezhetik...

All in all az első könyvet zseniálisnak tartottam, de nagy hibának érzem a sztori ilyen mérvű bonyolítását, nyújtását és őszintén szólva egyre kevésbé várom a folytatásokat.

A filmre ugyanakkor irtó kíváncsi vagyok. Remélem ott sűrítenek kicsit, ahogy tették azt már a második évadban is.

A harmadik sorozat most debütált az HBO-n és hétfőnként fut a csatornán, de az első részt online is meg lehet nézni az HBO honlapján. Az első epizód nagy tetszésnek örvendett szintem minden blogger oldalán. http://filmtrailer.hu/film/tronok-harca-3-evadpremier-kritika/


A bejegyzés trackback címe:

https://mood-reader.blog.hu/api/trackback/id/tr975193579

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Littlewood · http://mslittlewood.blogspot.hu/ 2013.04.15. 20:52:58

A sárkányok táncát már én is alig bírtam cérnával. Bevallom, sok mindent átlapoztam közben. Nem ragaszkodok én a Starkokhoz, jók nekem a Lannisterek ez, de ez a millió mellékszereplő baromi érdektelen.
süti beállítások módosítása